maandag 5 oktober 2015

D E   Z W A R T E   Z O N
Een Philip de Pinguïn avontuur

Ook dit jaar is het me weer gelukt een 24 hour comic te maken: De Zwarte Zon.
Ditmaal gemaakt in Vlissingen bij de bijzonder vriendelijke mensen van KIPVIS die ons alle 10 tekenaars prima hebben verzorgd.
Andermaal een pinguinavontuur

Helaas was ik dit jaar te ambitieus begonnen. Ik wilde 48 halve pagina's maken met gemiddeld 8 plaatjes per keer. Dit had moeten uitmonden in een product van 24 pagina's met 16 plaatjes per pagina. Deze doelstelling was echter onhaalbaar.
Halverwege besloot ik dus simpel dat een halve pagina een hele OBLONG pagina was en zo kwam ik dan uiteindelijk tot 32 pagina's plus omslag.

Ik corrigeerde hierin naderhand voor deze blog (aardig wat) spelfouten en enige continuiteits dingetjes. Verder zien deze scans er vrijwel hetzelfde uit als toen ik ze maakte.
In de (oblong) toekomstige uitgave zal ik ze dan nog een beetje opschonen.

Hierbij extra ook het digitale postertje dat ik maakte voor dit evenement.

De pagina's zijn vanaf morgen (live!) te zien in Expocafe Zamen in de Zamenhofstraat in Amsterdam Noord bij de expositie: "Het Pinguin Complex"waar ik vanaf nu iedere dag iets nieuws hoop te maken.

Dan wijs ik iedereen hier ook alvast maar even op de boekpresentatie van: "Het Tuitel Complex" het grote WASCO BOEK dat op dit moment van de persen rolt en dat uitgegeven wordt door SCRATCH Books... Deze zal plaatsvinden Vrijdag 30 oktober bij BEELDVERHAAL Bilderdijkstraat 80 1053 KW Amsterdam vanaf 5 uur. U hoorde het hier het eerst. Noteer het in uw agenda!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met: 


                          
































E I N D E










Geen opmerkingen:

Een reactie posten